Články od Kamaci.bloger.cz

Krajský přebor deskových her | sobota 16. listopadu 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 18. 11. | přečteno: 17× | komentáře: 0
V sobotu 16. listopadu 2019 odpoledne jsme se sešli na turnaji 4 deskových her (Ubongo, Railroad, Rummikub, 3iQ), ze kterých dva nejlepší mohli postoupit na MČR do Prahy. Hrálo se ve třech kategoriích: 2007 a mladší, 2006-2003, 2002 a starší. číst dál

Za deníkem Jana Tleskače | sobota 9. listopadu 2019

Už pojedenadvacáté jsme v sobotu 9. listopadu 2019 pořádali tuto akci na motivy knížky Jaroslava Foglara. Letos dorazilo cca 90 hráčů jak z Frýdku-Místku, tak i z jiných měst Moravskoslezského kraje. Nás kamáků se sšlo rovných 30. Po registraci hráčů, která je důležitou součásti akce, následovalo vysvětlení pravidel (hranice Stínadel, principy bojů, a po něm rozdělení na Vonty a Druhostraníky. Letošní ročník přinesl i jednu novinku tou bylo umístění reflexní pásky (žlutá, oranžová, modrá) na levou ruku a Druhostraníci (bílou) na obě ruce. číst dál

Podzimky 2019 | 6. den | středa 30. října 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 2. 11. | přečteno: 21× | komentáře: 0
Je středa a my se probouzíme do posledního dne. Nejprve nás čekala snídaně v podobě šátečku po snídani následovaly hry: první hra byla pro některé velmi náročná (tap rozdal papiry a pote losoval části trasy a my to měli zaznacovat tak at nam vznikne jedna velka mapa) nasledovala další hra v prvním kole jsme měli napsat co nejvíc slov které se čtou stejne i po zpatku a v druhem kole jsme měli číst 13 měst nebo obci po zpatku a ostatní hádali. Potom byl oběd a po obědě úklid chaty a baleni. Ke konci jsme si zahrali hadaci hru a ve 2 hodiny jsme vyrazilina vlak směr Frýdek-Místek. Ve Frýdku na... číst dál

Podzimky 2019 | 4. den | pondělí 28. října 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 2. 11. | přečteno: 22× | komentáře: 0
Den jsme začali snídaní. Potom jsme hráli schováváni fazolí, kdy jsme měli za úkol schovat papírové fazole a zjistit souřadnice míst, kde jsme je schovali. Poté jsme ty souřadnice předali ostatním týmům na přepsání. Následoval oběd a odpolední klid. Po odpoledním klidu jsme šli na umělé hřiště, kde jsme hráli netradiční hazecí míčovou hru, při které bylo cílem pomoci volejbalových míčů vyrazit míč ležící uprostřed vytvořeného čtverce. A potom dobrovolný fotbálek. Před večeří děti vyzývaly vedoucí v oddílových činnostech, tak i v deskových hrách, kde cílem bylo je porazit. Po večeři jsme hrá... číst dál

Podzimky 2019 | 5. den | úterý 29. října 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 2. 11. | přečteno: 37× | komentáře: 0
Ráno jsme se probudili budíčkem, který byl v 8:00. Po budíčku jsme hráli sběr fazolí ze včerejška.Hra spočívala v tom, že každé družstvo mělo schovat 9 fazolí na 3 místa do okolí chaty (cca 1 km). Potom jsme si dali vynikající oběd a těšili jsme se na zasloužilý odpolední klid.Po klidu byla hra kdy jsme si museli ve družstvu rozdělit čísla a museli jsme se navzájem volat ("já červená 10 volám 10 zelnou) pak jsme se přesunuli do herny a udělali jsme kruh. Hráli jsme hru která se jmenovala BUM BÁC kdy se počítalo od 1 do X Kdy se 4 nahradila bum a 7 bac. Po tom byla svačina a pak následovala ... číst dál

Podzimky 2019 | 3. den | neděle 27. října 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 2. 11. | přečteno: 17× | komentáře: 0
Dnešní den začal budíčkem a následnou snídaní. Jakmile jsme snědli co se dalo, udělali je vše potřebné pro svou osobní hygienu. Poté jsme se celé dopoledne učili u vedoucích různé oddílové věci (uzly, práci s mapou, práci s buzolou, dřeviny, morseovku) a deskové hry (ligretto, pirátské kostky, osadníci z katanu, splendor). Následně jsme si dali oběd, chviličku odpočali a vyrazili směr Důlek. Tam jsme si zahrály dvě hry mezi družstvy. První byla bojovka s míčky. Naším úkolem bylo vystřílet jedno celé družstvo. Druhou hrou byla tzv. Aréna. Našim úkolem bylo uběhnut co nejvíc koleček do 15 min... číst dál

Podzimky 2019 | 2. den | sobota 26. října 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 2. 11. | přečteno: 33× | komentáře: 0
Ráno byl budíček odpískán v 8:00 a ihned byla příprava na snídani, kterou dělalo družstvo ČERNÁ. Na snídani byl loupák s kakaem. Po snídani byl chvilku čas na odpočinek, poté se vybraly kartičky pojišťovny od dětí, ten kdo však nedodal kartičku, tak nemohl si jít nakoupit do obchodu. Do obchodu se šla také  nakoupit svačina pro družstvo, buď na další 3dny nebo méně, takže každé družstvo mělo a bude mít jinou svačinu. Pak se pískala příprava na hru a potom nástup s vysvětlením pravidel. Hra byla o tom, že do 45minut se měli všichni vrátit na základnu. Venku museli během limitu obejít 20křižovatek, na žádné nebýt dvakrát a při přesunu si mezi sebou nahrávat s papírovým míčkem. Na/u každé křižovatky museli splnit/učit se uzly nebo znát své jméno či přezdívku v morseové abecedě. Až se všichni vrátili, tak po delší pauze byl oběd, který byl hotov těsně po 12:30.Na oběd, který dělalo družstvo ČERNÁ, byla čočková polévka, rýže s výpečky a okurkou. Po obědě byl odpolední klid a po klidu jsme šli ven spálit to výborné jídlo na hřiště tzv. umělku. Na hřišti jsme hráli 3 hry číst dál

Podzimky 2019 | 1. den | pátek 25. října 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 2. 11. | přečteno: 15× | komentáře: 0
Dneska jsme vyrazili v době podzimních prázdnin na vícedenní akci do Bolatic. Sraz byl v 18:10 na vlakovém nádraží u mapy Beskyd. Věci, co se vlezly, jsme naložili do aut a mohli vyrazit vlakem směr Bolatice. Letos jsme měli bezproblémovou cestu bez zpoždění, která nám uběhla velmi rychle. K večeru jsme došli na chatu, povečeřeli a rozdělili se do čtyř barevných družstev: Černá-Zeman, Koblih, Atlas, Bambus, Nikol, Amálka, Kaktus, Dominik Ks., Dan S., Nicol, Gabka S.; Červená-Martin, Gabka, Sirka, Alex, Voki, Terka Gal., Lucka Z., Nikolas, Matouš, Tomáš, Tadeáš; Zelená-Točák, Monča, Verča, T... číst dál

Pevnost Boyard | sobota 12. října 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 16. 10. | přečteno: 38× | komentáře: 0
Už po dvaadvacáté se v sobotu 12. října 2019 proměnilo Středisko volného času Klíč na Pevnost Boyard a my jako kamáci jsme jej celý organizovali. Dveře do pevnosti se otevřely v 9.00 hodin, a to byl čas, kdy mohli první dvojice vyrazit plnit úkoly (kamáků dorazilo celkem 19). Každá dvojice se musela řádně zaregistrovat a za to dostala startovní kartu a kroužek na klíče. Úkolem každé dvojice bylo získat co nejvíce klíčů z jedenácti místnosti, ve kterých pro soutěžící čekaly úkoly s různou obtížnosti. číst dál

Výprava na Hukvaldy | neděle 15. září 2019

Kamaci.bloger.cz (») | 15. 9. | přečteno: 63× | komentáře: 0
Je neděle 15. září 2019 a v 9.20 hodin nám za klubovnou začíná první víkendová akce. Když jsme byli všichni (Zeman, Satan, Míša, Naty, Amálka, Hosťa, Martin, Tadeáš), tak jsme se vydali k poliklinice na autobus, nasedli a jeli do Chlebovic ke kostelu, kde na nás už čekali další kamáci (Tap, Jana, Lucka, Julča,Sirka). A teď jsme už všichni a šlapeme po žluté až k Barborce, kde máme za úkol v mapě najít, kde se právě nacházíme. Posvačíme a napijeme se a jdeme dále až na Kubánkov. Zde dostáváme za úkol uvázat, než dojdeme na Hukvaldy, 3 uzly dle návodu. A už zase šlapeme směr Hukvaldy po modré... číst dál

LT Sherlock Holmes | 15. den

Kamaci.bloger.cz (») | 12. 8. | přečteno: 66× | komentáře: 0
Dnešní den začal trochu dřívějším budíčkem než bylo zvykem a hned po něm byla snídaně. Pak ranní nástup a na něm veškeré informace jak to dneska bude probíhat. A rychle už na balení svých věcí a odnesení do stodoly, aby nám nezmokly od nečekaného deště, který měl dorazit. Ještě jsme společně uklidili tábor a jeho okolí od míčků a papírků a jiného bince, který jsme za 14 dnů pobytu na táboře vytvořili. A už je tady autobus s novými táborníky, oni do tábora a my z tábora do autobusu. Kolem 12.00 hodiny vyražíme směr Frýdek-Místek a naše klubovna. Po cestě jedna zastávka na udělání potřeby a v... číst dál

LT Sherlock Holmes | 14. den

Kamaci.bloger.cz (») | 12. 8. | přečteno: 57× | komentáře: 0
Předposlední den na táboře začal budíčkem a přípravou na snídani. Po snídani následoval ranní nástup s vysvětlením co nás dnes čeká a nemine, pak bodování stanů. Hned po bodování Tap zapískal přípravu na dopolední turnaje. Dneska bylo v nabídce zahrát si Přehazovanou, Molkky, Pinpong. Kdo nic nehrál, tak pomohl uklidit vše kolem táboráků. Ale to už byl čas na oběd, po něm pak kratší odpolední klid a znova se mohli vrhnout na turnaje. Ale než na ně došlo, tak jsme se museli společně vyfotit a družstva co neměla ještě svou fotku, tak to také musela napravit. Do odpoledních turnajů přibyl ješt... číst dál

LT Sherlock Holmes | 13. den

Kamaci.bloger.cz (») | 9. 8. | přečteno: 73× | komentáře: 0
Dnešní den začal budíčkem a následnou snídaní. Následoval ranní nástup, kde jsme se dozvěděli co nás dnes čeká a nemine. Například následující hra na praxi. Na pěti stanovištích vedoucí prozkoušeli, co jsme se tady naučili. Prozkoušeli nás z uzlů, dřevin, morseovky, turitických značek a uzlů. Poté následoval sladký oběd na posilněnou. V odpoledním klidu splnili letošní poslední odvážlivci orlíka jménem bolest a pak jsme se všichni šli připravit na tradiční hru Safari. Úkolem bylo lovit v rezervaci zvířátka a následně je vyměnit za peníze. Kdo měl na konci hry nejvíce peněz v bance, byl vítě... číst dál

LT Sherlock Holmes | 12. den

Kamaci.bloger.cz (») | 8. 8. | přečteno: 111× | komentáře: 0
Probudili jsme se do krásného dne, který nám začal ranní rozcvičkou. Po rozcvičce nás čekala zasloužená snídaně v podobě veky s nutelou a kakaa. Na ranním nástupu jsme se dozvěděli program dne a rozdala se pošta. Následovalo bodování stanů, které dopadlo pro většinu táborníků úspěšně. Tradičně proběhlo plnění úkolů do dlouhodobky (dřeviny, šifry, morseovka, sběr chrastí…). Na oběd nás čekala výborná hovězí polévka a na druhé ještě lepší rajská omáčka s rýží a masem. Po krátkém odpoledním klidu se družstva vydala na chrastí. Jakmile se všichni vrátili z lesa začala bojovka s míčky. Každé dru... číst dál

LT Sherlock Holmes | 11. den

Kamaci.bloger.cz (») | 7. 8. | přečteno: 69× | komentáře: 0
Dnešní den začal budíčkem a přípravou na snídani o něco později, a to následkem včerejší oddílové vícehodinovky. Po snídani následoval obvyklý ranní nástup v táborových tričkách. Po nástupu jsme měli bodování stanů, po kterém si každé družstvo doplňovalo indície do dlouhodobky. Pak byl čas po dopoledních úkolech něco pojíst a jít na oběd. Po obědě se děcka nachystala, na odpolední výlet do Sloupsko-šošůvských jeskyní a na zámek Rájec-Jestřebí a někteří zůstali v táboře a něco málo připravili k táboráku... Většina vyrazila na 14.30 hodinu do jeskyní a menší skupinka auty na zámek. Když jsme ... číst dál