Velikonoce 17.-22. dubna 2019

Napsal Kamaci.bloger.cz (») 23. 4., přečteno: 154×

Středa 17. dubna 2019

Sešli jsme se v 18:10 na Frýdeckém nádraží. Jakmile jsme naložili věci do aut, spěchali jsme na vlak směr Ostrava a dál do Bolatic. Naštěstí nám žádný vlak neujel a bez potíží jsme dorazili na vlakové nádraží. Čekal nás už jen, pro některé velice vyčerpávající, pochod k chatě. Ten ale také nakonec všichni zvládli a v 20:40 jsme byli všichni v cíli. Hned následoval nástup, kde jsme se dozvěděli kdo kde bude spát a vytvořili jsme 4 expedice (družstva). Byly to expedice těchto států: Itálie, Německo, Francie a Anglie. Poté jsme si zahráli první hru letošních Velikonoc. Sedli jsme si do kroužku a každý si vymyslel svou přezdívku. Potom šel jeden člen do kruhu a zvolil se začínající člen, který vyvolával. Úkolem toho v kruhu bylo plácnout vyvolaného dřív než vyvolá někoho dalšího. Po hře jsme se převlékli do pyžam a pomalu se připravovali ke spánku.

Čtvrtek 18. dubna 2019

Dneska byl načasovaný budíček na osm hodin a o čtvrt hodiny později jsme šli na snídani. Dopolední program začal nejprve v chatě, kdy se vysvětlovala celotáborová hra Afrika. Poté jsme se přesunuli ven a započali další hru, která byla založená na hledání nálepek po Bolaticích na námi vybraných místech pomocí zadávání GPS souřadnic do mobilu. To nám vyplnilo čas do oběda. Po obědě jsme měli prostor zajít si do obchodu, přičemž každé družstvo si mělo obstarat ještě svačinu na odpoledne. Po odpoledním klidu jsme se vydali na hřiště do důlku, kde se hrály dvě hry zároveň po družstvech, branball a vybíjená. Poté jsme se vrátili do chaty na večeři. Po večeři se pokračovalo ve hře Afrika. Jako poslední hru jsme hráli Parlament, kdy každý měl přezdívku a snažil se dosadit postupným vyvoláváním a přesouváním lidí co nejvíc svých členů z družstva na určená čtyři výherní místa. Tím skončil večerní program, vyhlásila se večerka a mohli jsme spočinout na další den.

Pátek 19. dubna 2019

Do pátečního rána nás přivítala vůně kakaa z kuchyně, a tak jsme si jej na snídani nalili do hrnku a dali si k němu šátečku co kdo snědl. Po snídani jsme udělali tři tahy do dlouhodobky a pak už mohli začít dopolední boje s nerf pistolemi v chatě. Každý, kdo neměl svou nerfku, tak si vzal oddílovou pušku z bedny, na oči ochranné brýle a 6 nábojů. Odehráli jsme za dopoledne čtyři bitvy. První dvě byly na dvě družstva proti dvěma družstvům, kdy úkolem bylo soupeřem zabít tolik členů, aby jich zbylo 5 a méně. Jednou byly družstva nahoře a jednou dole, aby měl každý stejné podmínky. Třetí a čtvrtý souboj už byl na vylosované družstva a také se hrálo podle stejných pravidel jako první dvě kola. A už je čas poobědvat, a tak jdeme jíst. Pak odpočíváme, abychom měli sílu na míčové hry a umělce u zdejší základní školy. Na umělce jsme jako první hru hráli Vybíjenou mezi družstvy a když někdo chytil nabitý míč po jedné přihrávce, tak si mohl povolat zpátky do hry jednoho svého vybitého. Druhou hrou byly Čtverce a my do nich museli pomocí přihrávek dopravit míč tak, aby trefil modrý kužel uprostřed a za každou trefu modrého byl bod a mladší dokonce získal dva body. Třetí a poslední bodovanou hrou byl Sběr kuželů. Úkolem bylo na 10 pokusů posbírat všech 6 kuželů na hřišti. Jeden vykopl či vyhodil míč a druhý běžel pro nějaký kužel a musel jej donést dříve, než ti co chytali jej dopravili do brankoviště. Pak už kdo chtěl mohl zamířit směr chata a dobrovolníci co zůstali si zahráli fotbal na 2 x 25 minut o buchtu s názvem perník. Když se zápas dohrál a byli všichni v chatě, tak byla večeře. Po večeři další tahy do dlouhodobky a pak poslední hra před večerkou. Název hra měla dle deskové hry Tipni si! Česko akorát s tím rozdílem, že jsme si vše počítali jen na papír. A pak už příprava na večerku (30 minut) a po ní už spánek (ovšem jak kdo) …

Sobota 20. dubna 2019

Ráno jsme se probudili do krásného nového dne. Bylo opět slunečno a obloha skoro bez mráčků. Den začal budíčkem, po kterém následovala snídaně. Po snídani se odehrály tahy do dlouhodobky a hned poté se vysvětlila hra, která se hrála venku. Družstva se nejdříve na určitých místech v Bolaticích vyfotila a následně ostatní družstva se podle fotek snažila tyto místa najít a jako důkaz se na těch místech vyfotit. Po hře byl oběd, po kterém následoval odpolední klid. Po odpoledním klidu jsme šli na hřiště do důlku, kde jsme zahráli dvě hry. První hra se hrála s frisbee, které bylo třeba nahrávkami dopravit za území na straně soupeře. Po první hře jsme posvačili. Druhá hra byla pakobal (fotbal s upravenými pravidly), kde nejmenší měli neomezený počet doteků, holky měly povoleny tři doteky a ostatní pouze jeden dotek. Po vyčerpání povolených doteků bylo třeba se nabít u vlastní brány. Po odehrání těchto dvou her jsme se vrátili zpět do chaty. Večer pak proběhly opět tahy do dlouhodobky a pomalu jsme se všichni přemístili k ohni, kde se opékaly párky a hrálo se na kytary. Párky se dělaly i na grilu. Později už byla jen příprava na večerku a šlo se spát. Byl to parádní den...

Neděle 21. dubna 2019

Dnes jsme se probudili do slunečného dne. Na snídani byl chleba se struhaným sýrem, potom se udělaly tahy do dlouhodobky a vysvětlila se hra venku s úkoly, které jsme si vymysleli. Po vyhodnocení byla příprava na oběd. Na oběd byla kolínková pařba s čočkovou (hrstkovou) polévkou. Po odpoledním klidu jsme šli na umělku, kde jsme hráli hry s míči. Po cele délce jsme si měli přehazovat míč co nejvíce krát a po dobu 10 minut. Potom se hrála házená s volejbalovym mičem na kategorie a dvě družstva proti dvoum. Pak následovala večeře, na které byly chleby ve vajíčku. Potom nasledovaly další tahy do dlouhodbky a večerní hra s NERFkama. Kdy vedouci bojovali proti děckám.

Pondělí 22. dubna 2019

Byli jsme probuzení holkama v 8hod a byla hnedka příprava na snídani, kterou nám udělaly holky. Na snídani jsme měli vánočku s kakajíčkem. Po snídani byl nástup na hru - dohrávala/vyhodnocovala se dlouhodobka a pak následovalo vysvětlení a nastínění toho co nás bude čekat než se odjede ze základny. Po-té jsme byli seznámeni s programem, který si pro nás holky připravily. Byly jsme přerozděleni do 4 družtev od 5 až po 7 členů, družstva měly své názvy - Kostky, Spirály, Ťapky(Tlapky), Prasátka. U soupisky družtev byly vypsány věci které jsme si měli vzít sebou - mapu Bolatic(kterou jsme dostali vytištěnou s vyznačenými body/stanovištěmi), 2 šátky, mobil (kvůli GPS), tužku a papír. Venku u ohniště bylo seřadiště družtev a v případě, že bylo družstvo kompletní, tak jsme mohli vyjít. Na jednotlivých stanovištích jsme měli označená plastová vajíčka (KINDER vajíčka) obrázkem pro dané družtvo s úkolem a částí GPS souřadnice pomocí které jsme našli holky a dostali balíčky. Úkoly byly jednoduché a dle mého i zábavné -> žádný z mladších neměl jít po svých, nejhlasitější z družtva musel mlčet, vedoucí měl být veden nebo jít po slepu se zavazanýma očima, úkoly se plnily od stanoviště k stanovišti. Na stanovišti s pořadovým číslem 4 jsme dali dohromady GPS souřadnici místa kde jsme byli očekávani holkama s balíčky a klokánky jako jmenovkami vybarvenými a popsanými, tak aby to představovalo obdarovaného. Potom jsme se hromadně přesunuli na chatu. Venku u ohniště jsme zase my odměnili holky básničkou, jemným "výpraskem" a pěkně je navoňali. Pak byl oběd - boloňská omáčka a těstoviny, následoval úklid spojen s naložením věcí do aut a odchod dětí na vlak.
Na vlakovém nádraží ve Frýdku se pořešily ještě nějaké věci, byl pokřik, vydání věcí dětí rodičům a rozchod.